Connecteam er vores kommunikationsplatform – vores online kontorplads. Her kan du skrive med de andre frivillige via chatten, holde kontakt med din mentor, lave opslag om dine oplevelser på akuttelefonen eller samtaleforløb eller afsætte en vagt.
Da det er herigennem, vores sociale fællesskab udleves – det er vores daglige kontor, vagtplan og mødested – opfordrer vi til at bruge Connecteam ofte og downloade det som app til din telefon.
Vær ikke bange for at skrive til andre frivillige, hvis du har brug for faglig sparring, eller hvis du blot ønsker at sige hej!
Vi sørger for at oprette din profil - du skal blot sørge for at aktivere den, hvilket gøres igennem en mail, som du modtager, når du er oprettet. Husk at sætte et profilbillede på din profil - det er vigtigt, at vi kan se se hvem hinanden er, når vores daglige kontakt er digital.
Connecteam er også den platform, vi bruger til holde styr på vores kalender for alle aktiviteter, vagtplanen for akutrådgivningen og samtaleforløb. Der bliver lagt en ny vagtplan op hver måned (ca. en uge før) og derfra kan du begynde at melde dig på vagterne.
Du skal selv melde dig på vagter løbende og skrive dine samtaleforløb ind, så rådgivningskoordinatoren kan se, hvornår dit forløb finder sted.
Derudover skal du også melde dig på, hvis du deltager i vidensdelingsmøder eller andre frivillige aktiviteter – så har vi som forening nemlig tydelig dokumentation for vores frivilligaktivitet, hvilket er rigtig relevant ifbm. fondsansøgning.