Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

Vores online platforme

​Selvom vores arbejde primært foregår telefonisk, bruger vi forskellige digitale platforme til at koordinere og have kontakt med hinanden. Vi bruger nedenstående platforme, og du vil hurtigt blive fortrolig med dem alle.

​Rådgiverportalen                           

​Rådgiverportalen er den platform, du er på nu. Den indeholder al Misbrugsportalens faglige viden, og det er her, du bliver fagligt opkvalificeret til at kunne møde standarden i vores rådgivning. Du kan altid vende tilbage hertil, hvis der er ting, du gerne vil have genopfrisket.

Husk, at der udover modulerne er en offentlig vidensbank, og at vi har en vidensdatabase som indeholder en masse viden fra de aktiviteter, vi har afholdt i form af bl.a. foredrag. 

Derudover kan du på vores Youtube-kanal se optagelser af vores tidligere oplæg og talks.

​Connecteam

Connecteam er vores kommunikationsplatform – vores online kontorplads. Her kan du skrive med de andre frivillige via chatten, holde kontakt med din mentor, lave opslag om dine oplevelser på akuttelefonen eller samtaleforløb eller afsætte en vagt. 

Da det er herigennem, vores sociale fællesskab udleves – det er vores daglige kontor, vagtplan og mødested – opfordrer vi til at bruge Connecteam ofte og downloade det som app til din telefon.

Vær ikke bange for at skrive til andre frivillige, hvis du har brug for faglig sparring, eller hvis du blot ønsker at sige hej!

Vi sørger for at oprette din profil - du skal blot sørge for at aktivere den, hvilket gøres igennem en mail, som du modtager, når du er oprettet. Husk at sætte et profilbillede på din profil - det er vigtigt, at vi kan se se hvem hinanden er, når vores daglige kontakt er digital. 

Connecteam er også den platform, vi bruger til holde styr på vores kalender for alle aktiviteter, vagtplanen for akutrådgivningen og samtaleforløb. Der bliver lagt en ny vagtplan op hver måned (ca. en uge før) og derfra kan du begynde at melde dig på vagterne.

Du skal selv melde dig på vagter løbende og skrive dine samtaleforløb ind, så rådgivningskoordinatoren kan se, hvornår dit forløb finder sted. 

Derudover skal du også melde dig på, hvis du deltager i vidensdelingsmøder eller andre frivillige aktiviteter – så har vi som forening nemlig tydelig dokumentation for vores frivilligaktivitet, hvilket er rigtig relevant ifbm. fondsansøgning.

​Indsamling af statistik på Connecteam

Connecteam er også den platform, vi bruger til at indsamle statistik om akutrådgivningen og samtaleforløb. Hver gang du har afsluttet en samtale på akuttelefonen, skal du udfylde et evalueringsskema. Du finder linket til akuttelefonens evalueringsskema her.

Vi opfordrer til, at du anvender det samme dag du har vagten, da det kan gå i glemmebogen, hvis man ikke udfylder med det samme. 

Ligeledes skal du hver gang du afslutter et samtaleforløb lave en evaluering af det. Det kan du gøre på linket til samtaleforløb rådgiverevaluering her.

Igen opfordrer vi til, at du udfylder det forholdsvist hurtigt efter, at samtaleforløbet er afsluttet, så det stadig er friskt i hukommelsen. Det er vigtigt for os, at du laver disse evalueringer, da det er en måde for os at forbedre rådgivningen og indsamle data på. Dataen bruger vi til at dokumentere vores indsats ifbm. fondsansøgninger, afrapportering og evalueringer, og derudover er det en måde at tage hensyn til vores frivillige. 

Evalueringsskemaerne ligger på Connecteam under "Vidensbibliotek".

Relatel

Relatel er vores omstillingsplatform. Det er her, du omstiller Pårørende Netværkets hovednummer til din telefon. På den måde forbliver du anonym under dine vagter på akutrådgivningen.

Vi opretter dig som bruger på Relatel. Du vil modtage et link i din mail med loginoplysninger, så du kan logge på. Vi har lavet en video, som viser hvordan du omstiller dig når du har vagt på akuttelefonen.

Vær påmærksom på, at du godt kan omstille dig før din vagt går i gang, da det ikke er muligt at modtage opkald fra akuttelefonens nummer uden for åbningstiden.

Når din vagt er afsluttet, så gå ind på Smartplan og se, hvem der har vagten næste gang. Gå derefter ind på Relatel og omstil til den person. Alle skal i starten af deres vagt gå ind og sikre sig, at telefonen er omstillet til dem. Der sker dog fejl, og derfor er det en god ide selv at sørge for omstillingen i slutningen af sin vagt. 

Skulle det ved en fejl ske, at du bliver ringet op på et tidspunkt, hvor du ikke har vagt, så kig i kalenderen på Smartplan og omstil gerne vagten til den, der har den. Du kan med fordel skrive en besked til vedkommende i Connecteam-chatten og minde dem om vagten.

Hvis der ikke er nogen på den næste vagt, skal du sørge for at vagten bliver viderestillet til telefonsvarer. Det gør du som vist på billedet nedenfor. Når du er kommet ind i "Rediger opsætning" under Akutrådgivningen Standard, vælger du rubrikken, hvor der står "viderestil til..." og ændrer den til "gå til telefonsvarer". Du bliver her bedt om at vælge en lyd, hvor du skal trykke på "Vælg lyd" og vælge lyden "Manglede bemanding på vagt Pro". 

Husk at trykke "Gem indstillinger" når du er færdig.

Når du har samtaler på både akuttelefonen og i samtaleforløb, kan rådsøger vælge at bedømme dig. Det gør de gennem Relatel. For at se bedømmelsen kan du gå ind på indstillinger og trykke på smileys. Ellers får du som regel en mail, når du bliver bedømt.​​

​Hvad er Pårørende Netværket - Misbrugsportalen?

Pårørende Netværket er en frivillig social rådgivningsorganisation, der henvender sig til familier og individer berørt af afhængighed.

Foreningen arbejder for at skabe bedre vilkår for pårørende og misbrugsramte gennem vores akutrådgivning, samtaleforløb, terapeutiske gruppeforløb og afvikling af projekter såsom landsdækkende julehjælp, oplæg og pårørendefællesskaber. 

Åbningstider​

Mandag – tirsdag

15.00 – 18.00​

Onsdag  - fredag

18.00 – 21.00​

Weekender og helligdage

lukket

Der tages for​behold for ændringer i åbningstiderne.

Kontaktoplysninger

Pårørende Netværket - Misbrugsportalen

Bagsværd Hovedgade 126

2880 Bagsværd

Klik her for rutevejledning

Akutrådgivning: 7090 9080

Sekretariat: 7060 4446

mail@misbrugsportalen.dk